Nuotolinis seminaras „Laivo eigos dyzelinio variklio pritaikymo veikimui amoniaku degimo ciklo vykdymo rodiklių optimizavimas“

Data2024-05-28
VietaNuotolinis

2024 m. gegužės 28 d. 10-11 val. kviečiame į nuotolinį seminarą „Laivo eigos dyzelinio variklio pritaikymo veikimui amoniaku degimo ciklo vykdymo rodiklių optimizavimas“.

Pranešėjas: Klaipėdos universiteto doktorantas Martynas Drazdauskas.

Vidutinis laivų amžius yra 25 metai, o 98% eksploatuojamų laivų naudoja naftinės kilmės degalus, todėl Europos Sąjungos ir Tarptautinės Jūrų Organizacijos tikslai pasiekti šiltnamio efektą sukeliančių dūjų neutralumą jūrų transporto sektoriuje iki 2050 m., siejami su atsinaujinančio ir mažai anglies dioksido generuojančio kuro panaudojimu. Viena iš perspektyviai vertinamų kuro rūšių jūrų transporte yra amoniakas. Amoniakas degdamas neišskiria CO2 emisijų, nes cheminiame junginyje neturi anglies atomų, tačiau ženkliai padidėja kenksmingų NOx emisijų išsiskyrimas kartu su N2O, kuris vertinamas kaip 273 kartų žalingesnis šiltnamio efektui nei CO2. Taip pat skirtingos amoniako fizikinės charakteristikos lyginant su dyzelino, komplikuoja jo panaudojimą laivų dyzeliniuose varikliuose. Rezultate, tiesioginis laivų dyzelinių variklių pritaikymas veikimui amoniaku lemia aukštas kenksmingų medžiagų emisijas ir degimo ciklo parametrų pokyčius, kurie savo ruožtu turi įtakos variklio energetiniam efketyvumui, detalių patikimumui. Todėl racionaliam jūrų transporto dyzelinių variklių pritaikymui veikimui amoniaku, būtinas degimo ciklo vykdymo optimizavimas.

Pristatomame darbe tiriamos dvejopo amoniako ir dyzelino kuro degimo ciklo charakteristikos panaudojant daugiazoninį „AVL FIRE M“ matematinį modelį. Tyrimo objektu pasirinktas laivo paskirties dyzelinis „Wartsila 6L46“ variklis. Atliktas dvejopo amoniako ir dyzelino kuro degimo ciklo optimizavimas remiantis praktikoje naudojamais dyzelinių variklių tobulinimo sprendimais (įpurškimo intensifikavimu, įpurškimo fazių reguliavimu) siekiant energetinio efektyvumo didinimo bei kenksmingų medžiagų emisijų mažinimo. Sudarytas motodologinių sprendimų racioanalus tyrimų vykdymo nuoseklumas laivo dyzelinių variklių pritaikymui veikimui dvejopu kuru su amoniaku. Atliktų tyrimų rezultatai prisideda prie amoniako panaudojimo laivų dyzeliniuose varikliuose problemų sprendimo.

Nuoroda nuotoliniam prisijungimui: spauskite čia norėdami prisijungti per MS teams